Polonia

Vaig acabar visitant Polònia per pura casualitat. Havia demanat uns dies de vacances per estar amb els meus pares a Barna el dia de les seves noces d’or, però com ells van decidir passar el dia en la intimitat a Montserrat, vaig acabar canviant els meus plans.

Polònia tenia el seu rotllo i em va semblar una destinació interessant: Era un país totalment desconegut per a mi, culturalment poc contaminat i amb algunes muntanyes per trepitjar. El viatget va durar només 5 dies però com veureu , molt ben aprofitats.

Dia 1: Vaig arribar a Cracòvia cap al migdia i amb la intenció d’aprofitar la tarda per patejar la ciutat. El centre de la ciutat és molt accessible i agradable per passejar amb carrers i places amples, però també amb raconets sorprenents. En poca estona has pogut veure així per sobre el mes rellevant. El centre de Cracòvia te una col·lecció d’esglésies gòtiques, renaixentistes i barroques de nivell Champions difícil de superar. Em va agradar especialment la policromia del sostre d’alguna d’aquestes esglésies  que vaig descobrir gracies a aquest geocache.

Dia 2: El dia es va llevar plovent i la pluja va durar fins a mitja tarda. De fet era el temps mes adient per visitar un lloc tan dramàtic com els camps d’extermini d’Auschwitz. La visita la vaig fer amb una agència que t’hi porta amb minibús i després et fa la visita amb guia oficial. Em va agradar molt fer-ho així. El guia era molt bo, em va fer esgarrifar provant de ficar-me a la pell d’un presoner del camp mentre escoltava els seus relats. Els fets que van ocórrer allà no poden caure en l’oblit. Acabada la visita, per la tarda, vaig agafar un autobus cap al sud direcció a Zakopane que és la ciutat de l’esquí a  Polonia.

tatra

Dia 3: De bon matí vaig sortir en bus de de Zakopane en direcció al Parking Palenika on hi ha l’entrada al parc nacional del Przedni Staw Morskie Oko. Des de l’entrada al parking hi ha una pista que puja fins al refugi de Morskie Oko. Hi ha uns carros tirats per cavall que pugen als domingueros per uns quants Gallifantes. Vaig agafar una desviació per Dolina Roztoki, que pujant, pujant, arriba al llac Wielki Staw Polski. De baixada cap al refugi em va agafar la pluja però res, anava ben equipat. Va ploure tota la tarda vespre. Havia reservat una llitera al refugi un més abans així que vaig ser dels pocs que no es va haver de mullar els 12 km de baixada fins del parking.

Dia 4: Em vaig llevar molt d’hora. Havia estat molt nerviós tota la nit per veure com seria el temps. Feia un dia espectacular. El refugi de Morskie Oko és una construcció de fusta de tres plantes just al davant d’un llac. La bellesa del lloc, l’accessibilitat i la varietat de plats tradicionals que s’hi preparen a la seva cuina, fa que tot plegat aquest sigui un dels llocs favorits dels polonesos de la zona per anar-hi a passar el dia i fer-se un selfie. Però a les 7 del matí no hi havia ningú i el lloc és molt guapo. Vaig començar a fer la meva ruta que em portaria fins al sostre de Polonia. El camí, ben marcat anava guanyant alçada poc a poc  m’anava ensenyant la perspectiva mes maca de les muntanyes Tatra Poloneses.  A partir de la cota 2000, comença una via ferrata que arriba fins el cim del Rysy a 2499 m. Cap problema tècnic al pujar, el terreny era sec i els passos segurs. Des del cim vaig poder contemplar la vessant Eslovaca de les muntanyes Tatra que quedaran pendents per un altre dia. A la baixada vaig trobar gent que pujava i en alguns punts hi havia taps.  Passat el tram de la via ferrata, cap problema, anar baixant fins el refugi. Quan hi vaig arribar, a la vora del llac estava a tope de parelletes fent-se selfies i domingueros en general. Com a minim, en la seva defensa, he de dir que eren força nets i respectaven l’entorn. Vaig jalar una mena de trinxat de col i patata i vaig anar tirant cap al pàrquing.

Nit a Zacopane, sopar homenatge amb vodka i cantos regionales. El contapasses del telèfon diu que he caminat 46564 passes, vaig descansar com un angelet.

Dia 5: Vaig agafar l’autobus fins a Cracovia. Una volteta pel centre i cap a l’aeroport.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>