Flors blaves

dissabte, 01/02/2014 (19:56)

Porto aproximadament 100 dies creant un disseny diari. El tema del disseny no el controlo jo. Cada dia els amics de design 101 em desafien a crear un disseny sota les seves premisses en el qual només hi puc invertir una hora.

Tot plegat forma part d’un curs MOOC (Massive Open Online Course) sobre disseny, que ofereix l’academia de belles arts Abadir de Catania. Avui, el diseny que proposo , tracta de presentar flors blaves…

flors blaves

Adobe MAX

divendres, 10/05/2013 (21:56)

max

Del 6 al 8 de maig vaig tenir l’oportunitat de poder viatjar a Los Angeles per participar a l’Adobe MAX La conferència està adreçats a dissenyadors i desenvolupadors  de continguts multimèdia.
Durant els tres dies que va durar l’esdeveniment, els 5000 assistents vam poder gaudir de la extrema eficiència i espectacularitat dels americans per organitzant aconteixements a lo gran, rollo Hollywod. Res va quedar a l’atzar, tot estava molt ben planejat, tot molt professional. L’organització havia desenvolupat una aplicació mòbil per als assistents on es podia seguir el programa d’actes, orientar-se en un mapa interactiu, interactuar amb altres assistents via Twitter i omplir formularis d’avaluació de les ponències.
A la sessió inaugural, ens van presentar la transició entre els programes de la gama Creative Suite (CS) i l’Adobe Creative Cloud (CC). La nova formula consisteix en un abonament anual per tots els programes. L’avantatge del sistema de subscripció és que  els programes estan “al dia” constant ment. Això és un clar avantatge a l’hora de treballar en equip. Creative Cloud dona dret a dues instal · lacions per llicencia, que son actualitzades tan aviat una nova funcionalitat en el programari  està a punt. Això però, representa l’adéu definitiu a les llicencies vitalícies. A partir d’ara, a la que deixis e pagar, et quedes sense software :(
Pel que fa a la resta continguts de la conferència, us puc explicar que Adobe, ha posat tota la carn a la graella per que els seus productes trobin el centre de gravetat entorn als nous standards web i els dispositius mobils. Per tant, aquest any hi va haver  molt poques ponències sobre Flash i el seu entorn. Adobe és conscient que Flash està arribant a la seva fi i miren de vendre’t la idea que amb el nou Adobe Edge podràs fer el mateix que feies amb Flash.  Cal a dir que el programa ha millorat i a més li han afegit una sèrie de programes satelit de la mateixa família, que permeten treballar amb el codi HTML5 i els seus arxius dependents des de diferents perspectives. També cal esmentar que la resta de programes tradicionals d’Adobe, han millorat la manera de col.laborar entre ells i la capacitat de ser integrats en un flux de treball mes cohesionat.

Vaig tornar a casa amb la motxilla plena d’inspiració i bones experiències, però també amb la sensació de que ara sí: Adobe ens te agafats pels collons.

Vendre abrics a Copenhaguen

divendres, 22/03/2013 (21:39)

A Dinamarca es venen millor els abrics que la crema solar. Malgrat això, algunes tècniques de venda innovadores, tenen el seu mèrit i mereixen el meu respecte.

Màrqueting a Dinamarca 1936Al 1936, Cristian Troelstrup va mudar la seva botiga de roba a una cantonada de Voldgade Vester de Copenhaguen, que és la ubicació actual de la botiga. Com que pensava que la nova botiga tenia uns aparadors molt petits, Troelstrup va decidir instalar uns andamis cobrint la façana de l’edifici i hi va penjar tot d’abrics donant-los-hi així, gran visibilitat. Per si no fos prou, va llogar uns vailets per que pugessin al cap de munt de l’andami tot aguantant anuncis de la botiga.

La campanya de màrqueting va tenir tant d’èxit que la gent es va arrebolar en massa cap a la botiga. La policia es va veure obligada a ordenar la retirada d’aquell desplegament de roba. La campanya va ser tot un èxit i Troelstrup va aconseguir vendre tots els abrics.
La imatge, que va ser presa per un fotògraf americà que passava per allà, es va publicar en els diaris de tot Europa i als Estats Units. El 1940, la foto va ser publicada a National Geographic, i va donar la volta al món.